Menu

MardoBlog

Cześć, jestem Martyna i na co dzień działam w branży IT! Ale bardzo lubię ciekawostki związane ze wszystkim, więc znajdziesz tu przeróżne informacje!

tajniki skutecznej reklamy

silesiapaintball

Obserwując reklamy graficzne zamieszczane na łamach portali i dużych serwisów szybko zdajemy sobie sprawę, że są to najczęściej formy promocji znanych marek i dużych firm, takich jak operatorzy sieci telefonii komórkowej czy producenci samochodów. Koncerny stawiają na reklamy emitowane głównie w ramach kampanii zasięgowych, wymagających podobnie jak spoty telewizyjne dysponowania ogromnymi budżetami. Czy to oznacza, że małe firmy są ograniczone wyłącznie do tekstowych odnośników zamieszczanych w wyszukiwarkach? Nic podobnego. Mniejsze przedsiębiorstwa mogą korzystać z wielu formatów reklamowych, różnorodnych form rozliczania i emitować swoje reklamy zarówno na małych stronach, jak i na popularnych, dużych serwisach internetowych.
Odpowiednio zaprojektowana reklama graficzna umieszczona w dobrym miejscu, przyciągającym grupę docelową, może być użyta zarówno do zwiększania popularności marki, jak i do realizowania celów sprzedażowych. internetowe sklepy.

Formaty reklamy

Format reklamy jest uzależniony nie tylko od miejsca, w którym zostanie zamieszczona, ale również od pośrednika zaangażowanego w proces prowadzący ostatecznie do wyświetlania materiałów promocyjnych. W przypadku reklam graficznych małe firmy korzystają zazwyczaj z usług Google AdWords i AdTaily lub zawierają bezpośrednie umowy z właścicielami serwisów, zwłaszcza w przypadku serwisów lokalnych. Każda ze wspomnianych form uzyskiwania dostępu do przestrzeni reklamowej przekłada się na dostępność formatów.

Za pośrednictwem usługi Google AdWords można emitować zarówno statyczne pliki graficzne, jak i animacje w formatach GIF i SWF (Flash) w kilku rozmiarach. Z kolei w AdTaily mamy do czynienia tylko z jednym formatem - grafiką o rozmiarach 125x125 pikseli. Zawierając bezpośrednie umowy z właścicielami serwisów zazwyczaj wykorzystujemy zaprezentowane powyżej rozmiary grafiki, aczkolwiek część wydawców może oferować specyficzne formaty, dostosowane do układu graficznego danej witryny. reklama www.

Formy rozliczeń

Kampanie reklamowe są rozliczane w oparciu o kilka popularnych modeli. Pierwszym z nich jest CPM (ang. cost per mile), w którym stawką jest koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Do modeli efektywnościowego rozliczania należy CPC (ang. cost per click) oparty o płatność za pojedyncze kliknięcie. Stosowane jest także rozliczanie w modelu "flat fee", w którym opłata obejmuje emisję reklam przez określoną liczbę dni, niezależnie od liczby kliknięć i wyświetleń.

Reklamy graficzne emitowane w sieci reklamowej Google są rozliczane w modelu CPC. Ich koszt jest zazwyczaj nieco wyższy od stawek proponowanych dla reklam tekstowych. Użytkownik może kontrolować zarówno wysokość stawki za pojedyncze kliknięcie, jak i budżet dzienny. Sieć AdTaily jest oparta o model flat fee i stawkę za jeden dzień emisji. W bezpośrednich rozliczeniach z wydawcami mniejszych serwisów zazwyczaj obowiązuje model flat fee. Nie wymaga on od wydawców korzystania z narzędzi precyzyjnie zliczających kliknięcia czy odsłony, a tym samym jest łatwiejszy do zastosowania.

Każdy ze wspomnianych modeli może być korzystny zarówno dla reklamodawcy, jak i dla wydawcy serwisu. W praktyce ocena zależy zarówno od stawek, jak i od rezultatów uzyskiwanych poprzez emisję kampanii.

Jak zrobić dobrą kreację

Reklama graficzna to jedna z wielu form komunikacji z użytkownikami. W przeciwieństwie do reklam tekstowych wyświetlanych w wyszukiwarce docieramy z nią do użytkowników w sytuacji, gdy zajmują się np. lekturą tekstu na danej stronie. O efektywności reklamy będzie decydowało m.in. to, czy jest ona w stanie przykuć uwagę internauty. Trzeba przyciągnąć jego wzrok, a jednocześnie nie drażnić go zbytnią natarczywością przekazu. Jak uzyskać ten efekt? Zadbaj o czytelność informacji tekstowej. Precyzyjnie formułuj informacje o promocji, obszarze aktywności firmy, czy też wydarzeniu, na które chcesz zwrócić uwagę. Postaraj się o estetyczną oprawę graficzną wykorzystującą firmowe kolory lub barwy związane z produktem. Pamiętaj, że twoja reklama może znaleźć się w otoczeniu reklam innych firm. Dobrym pomysłem na wyróżnienie się może być zastosowanie większego fragmentu wolnej przestrzeni, która zapewni odpoczynek dla oczu.

Sztuka tworzenia dobrych reklam wymaga znajomości zagadnień związanych z technikami perswazji, copywritingu, psychologii, a także handlu. Istotną rolę odgrywa też wiedza w zakresie kompozycji i typografii, a także aspekty biznesowe związane z umiejętnością definiowania i rozpoznawania grupy docelowej. Zwiększaj swój potencjał w tym zakresie sięgając po literaturę i analizując reklamy znanych firm. Możesz również skorzystać z pomocy firm wyspecjalizowanych w tworzeniu reklam.

Niezależnie od tego, czy projektujesz reklamę samodzielnie, czy też zlecasz to zadanie innej osobie lub firmie, zadbaj o to, aby reklama zawierała wyraźne wezwanie do działania. Efektywność przekazu zwiększa wyraźny przycisk z tekstem typu "zobacz więcej", "sprawdź" czy też "poznaj szczegóły". To bezpośrednio nakłania użytkownika do podjęcia konkretnych czynności.

Znaczenie strony docelowej

Bardzo istotnym elementem kampanii reklamowej jest strona docelowa (ang. landing page) - ta część serwisu, na którą trafia użytkownik po kliknięciu reklamy. Jeśli wykorzystujesz reklamę graficzną do promowania produktu lub usługi, nie kieruj użytkownika na stronę główną serwisu, lecz do tej jego części, która bezpośrednio prezentuje reklamowany produkt. Strona docelowa stanowi rodzaj kontynuacji komunikacji z użytkownikiem oraz rozwinięcie obietnicy złożonej mu w przekazie reklamowym. Nie zmuszaj nikogo do mozolnego odnajdywania informacji we własnym zakresie, tak jak ma to często miejsce w przypadku reklamodawców kierujących internautów na stronę główną swojego serwisu.

Część firm decyduje się na wykorzystanie w roli strony docelowej dedykowanych miniserwisów. Są one pozbawione elementów rozpraszających uwagę użytkownika, takich jak np. rozbudowana nawigacja. Zawierają natomiast uwypuklony opis korzyści oraz wezwanie do działania w postaci zachęty do zakupu produktu, zaprenumerowania biuletynu czy wypełnienia formularza umożliwiającego uzyskanie kontaktu z przedstawicielem firmy.

Gdzie zamieszczać reklamy?

Przy ograniczonym budżecie szczególnego znaczenia nabiera dobór miejsc, w których zamieszczana jest reklama. Właściciele małych firm planując działania marketingowe powinni precyzyjnie określić docelową grupę klientów. Wymaga to odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu potencjalni użytkownicy produktów lub usług pokrywają się w z grupą docelową serwisu, na łamach którego chcemy się reklamować. Wysokie wskaźniki oglądalności danej witryny i niska cena emisji niewiele dadzą w przypadku braku dopasowania grupy docelowej. Skrajnym przykładem będzie tu np. próba reklamowania bielizny dla kobiet na forum poświęconym grom, odwiedzanym głównie przez nastolatków. Warto też zwróć uwagę na aktywność ich społeczności użytkowników skupionych wokół danego serwisu, na dostosowanie do charakteru i tematyki witryn, ale także na lokalizację reklam. Ich położenie na stronie ma duży wpływ na skuteczność przekazu reklamowego i na to, czy zostanie w ogóle zauważony. Sprawdź, czy reklama jest widoczna bez konieczności przewijania zawartości okna przeglądarki lub czy jest zlokalizowana w pobliżu informacji i elementów witryny istotnych dla użytkownika.

Selekcję serwisów należących do sieci AdTaily ułatwia zarówno katalog zgrupowanych tematycznie witryn, dostępny na stronie sieci, jak i samoobsługowe widżety zamieszczone na poszczególnych stronach. Dostarczają one informacji o cenie reklamy, prezentują dzienną liczbę odsłon oraz udostępniają narzędzia do tworzenia reklam. Widżety AdTaily są szczególnie często dostępne na stronach blogów.

Jeśli prowadzisz biznes o charakterze regionalnym, to dobrym pomysłem może być zamieszczenie reklam na stronach poświęconych twojej miejscowości. To interesujące rozwiązanie dla punktów usługowych, takich jak np. zakład fryzjerski czy restauracja. Upewnij się jednak, jakie są ich wyniki w zakresie oglądalności. system cms.

Badanie skuteczności reklamy

Prowadząc kampanię reklamową, mierz jej skuteczność. Wykorzystuj w tym celu narzędzia oferowane przez platformy pośredniczące w sprzedaży reklam, czyli Google AdWords i AdTaily. Używaj również statystyk w ramach usługi Google Analytics do badania jakości ruchu pozyskiwanego z różnych źródeł. W szczególności zwracaj uwagę na wskaźniki takie jak CTR (liczba kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy), a także CR (wskaźnik konwersji - liczba pożądanych akcji, np. zakupów w stosunku do liczby odwiedzin strony). Przed uruchomieniem kampanii na nieco większą skalę przeprowadź testy różnych wersji kreacji reklamowych oraz stron docelowych, aby wybrać odpowiednią kombinację.


© MardoBlog
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci